сряда, 15 февруари 2012 г.

Вичо Господинов, СФАБ: От петък пускаме нов курс в 6:05 сутринта по линията Средец – Бургас


Вичо Господинов

Свързахме се с господин Вичо Господинов, ръководител на дейността на СФАБ – пътнически превози, за да му зададем няколко въпроса по теми които се появиха на нашата Facebook страница след като фирмата стартира нова промоция за учениците.

Това което най много интересува учениците и техните родители, а и въобще пътуващите по Вашата линия Средец – Бургас, е защо има само един автобус в 6,20, който е претъпкан, а не се пусне допълнителен по същото време?
ВГ: Радвам се че ми задавате този въпрос. Дейстащата сега нормативната уредба не позволява „пускането” на извънреден автобус. Според законите на Република България  минималният интервал на автобусите пътуващите между общините е 30 минути. По тази причини между Община Средец и Община Бургас са договорени маршрутни разписания с часове на тръгване сутрин – 5:50, 6:20, 6:50, 7:40 и така нататък. Новoтo ръководство на Община Средец направи постъпки и съгласува с Община Бургас нов курс от Средец до Бургас в 6:05 часа за учебните дни. Този курс е утвърден от областния  управител и на 14 февруари ни беше възложено изпълнението му. Така че от петък 17 февруари нашите клиенти могат да се възползват от новият курс. Също така вчера получихме и съгласуване за влизането на автобусите в централната част на Бургас, разрешаване за преминаване и спиране по булевард Христо Ботев. Това разрешение ще важи за автобусите тръгващи от Средец в 6:05, 6:20 и 12:00.
Друго което притеснява гражданите на Средец са цените на картите. Нормално ли е цените им да са толкова високи?
ВГ: Цените се увеличават от увеличението на цената на дизеловото гориво. Предполагам, че всички разбират и знаят до къде стигна цената на дизеловото гориво / 1.36 евро, т.е.  2,66 лева /. Европейска цена. При това постоянно нарастваща. Трябва да отбележа, че от увеличението на цената на превозите на 10 декември миналата година до днес цената на дизеловото гориво вече е нарастнала с 7,3 процента.
Искам да уверя всички граждани на Средец че цените на превозите за тях са едни от най-ниските в Бургаска област. Едно сравнение, което се сещам в момента  цената на километър по линията Айтос -Бургас за работническата карта е 9,6 стотинки на километър, докато при нас по линията Средец - Бургас  тя е 8, 5 стотинки на километър. Месечната карта от Айтос за работници е 135, 00 лева. С 12 % е по-скъпа при еднакво разстояние. Всеки може да сравни с другите градове от областа и сам да се увери.
А не могат ли да се пуснат по-нови автобуси?
ВГ: Обновяването на автобусният парк е наш приоритет. Повярвайте ни и ние искаме нови автобуси. Разходите по поддръжката им са по-ниски, а и клиентите ще са по-доволни. За съжаление тук се връщаме на предходния въпрос. С тези цени на картите не можем да си позволим да закупим нови автобуси. Не можем с европейска цена на горивото, европейска цена на резервни части за поддръжка, с европейска цена на автобусите и с българска цена картите съобразен естествено с български стандарт на живот да си позволим нови автобуси.
Въпреки всичко ние се стараем да поддържаме нашите автобуси винаги добре отоплени и почистени. Естествено случват се и аварии, случвало се е да остане автобус на пътя. Винаги сме се старали по най-бързия начин да изпратим заместващ автобус, който да прибере пътниците.
Тук искам да отправя една молба, ако някой има сигнал за некоректно или грубо обслужване от страна на нашия персонал, сигнали за злоупотреби, за мръсни и повредени автобуси, моля пишете ни или се обадете. За нас е важно да научаваме информацията и от страна на клиентите ни.

Един въпрос назря в последно време. Заради дървената ваканция учениците не пътуваха? Нямали да им се върнат парите?
ВГ: Така е наистина, заради лошото време учениците не ходеха на училище, но трябва да ви кажа че лошото време удари лошо и нас. Заради трудната пътна обстановка и ниските температури се наложи двойно завишаване на разходите по поддръжката на автобусите. При управлението на автопарка в цената на картата се калкулира и евентуалната поддръжка и ремонт на техниката. Тоест заради завишените разходи за поддръжка в последния месец и ако се наложи да върнем и пари за неизползвани карти то това би довело до занемаряване на поддръжката и от там намаляване на сигурността на автобусите.
Бихме пристъпили към връщане на пари ако причината за неосъществено пътуване е в нашите автобуси, тоест те не са се движили, но ви уверявам че дори и при най-тежките условия на тази зима нашите автобуси се движиха по линията.
И все пак обещаваме да помислим над въпроса с компенсиране на учениците, които не пътуваха по време на дървената ваканция.