сряда, 7 септември 2011 г.

ПРАВО НА ОТГОВОР на Георги Янков

Георги Янков
Правото на отговор е дадено заради публикацията "Църковен скандал разтърси Средец"

Защо се обявих против отец Недялко Радев? Затова, че злоупотребява с моите съграждани, като например за покойник взема 35 лева, въпреки че трябва да вземе 20, от които 15 да внесе в църквата и 5 да останат за него, а той всичко слага в джоба си. Така стои въпроса при сватби, при кръщене, свещите струват 0,01ст., а той ги продава по 0,10ст, а това са цигански свещи, които дядо Йоникий забранява да се продават. Взема високи цени от църковната къща, от земеделските земи в с.Светлина и други селища на общината, от сливите до с.Росеново. Забележете месечната му заплата е 370 лева. От 1994-95 година е на работа в Община Средец. Умрели са около 15 - 20 000 човека - къде са парите? Защо няма пари в църковната книжка, със всичко той злоупотребява, а в същото време има 2 апартамента в Бургас и 1 апартамент в Средец. Ходи на гробищата, опява и иска по 5 лева за 2 думи, както и вафли, бисквити и други....пълни чувала, а никой не го иска да опява. Друг случай на злоупотреба: християнин отива в църквата, запалва свещ до олтара и изпраща човек да загаси свеща, която е до половината изгоряла като ги събира останалата част и продава в Бургас за пари. На Йорданов ден поради не организаторска дейност на попа кръста не се хвърли, а той с Иван Димитров отива по къщите и пръска, като на редица места беше изпъден. Никога не съм бил или заплашвал жена му. Нека да дойде пред мен очи в очи и да каже кога е било това. Това е поредна попска лъжа. За това отец Недялко Радев си служи с измислици и обиди за да прекрие своите злоупотреби, т.е. да ограбват моите бедни, трудолюбиви, но предани християни и много бедни. Често съм му казвал: "Отец Недялко, не вземай толкова пари на моите съграждани, които са вярващи", но той ми отговаря: "Това е моя работа, на мен ми трябват пари". Те са готови с жена си да очернят всеки един от града само и само да докажат и да очернят  християните на Средец. Готов съм да се срещна и очна ставка за да споделя злоупотребите му. За отношението му за кметицата на село Светлина и на други християни от града, които лично съм ги наблюдавал и повече не мога да трая тази обида на моите християни.

Текста по-горе е получен и публикуван без редакторска намеса по молба на автора му.