понеделник, 21 януари 2013 г.

С възстановка на обичаи отбелязаха Бабинден в Средец


С пресъздаване на ритуала "прикаждане" и "измиване на ръцете на бабата" бе отбелязан Бабинден в града.  Възстановката на обичая разказа за обредите на Бабинден, за това как бабата посреща жените, на които през годината е бабувала. 

В сюжета не липсваше и ритуалното поливане с вода и даряването с кърпа за ръце и златна пара на акушерката. Бабата пък посреща гостите с богата трапеза и пита, по която гадае какви деца ще се родят през годината. На празника присъстваха и акушерки работили в местната болница през годините. Те и самодейците от Загорци получиха от кмета Иван Жабов подаръци и благодарност, че съхраняват традициите. 
„Радвам се, че правим тази среща в тракийския клуб. Аз съм тракиец, аз съм за тракийската кауза, винаги съм се отзовавал когато ме потърсят от клуба, няма да допусна междуличностни отношения да променят отношенията ни", обърна се кмета към присъстващите, цитиран от пресцентъра на общината.. 

„Днес вие ме накарахте да си спомня как преди 22 години, в Средец се роди моята дъщеря, която сега вече е студентка. Благодаря ви още веднъж за този празник”,  не скри вълненията си Жабов. 

Празникът, организиран от община Средец, пенсионерския клуб в Загорци и местното тракийско дружество,  продължи на чаша чай с изпълнения на автентичен странджански фолклор с участието на гости и изпълнители.
С тържество бе отбелязан Бабинден и в дома за възрастни "Бяла лястовица", където бе отпразнуван и 93-я рожден ден на баба Радка.