неделя, 1 април 2012 г.

Интервю с д-р Георги Янков

Георги Янков, Снимка: Средец Нюз
Бяхме потърсени от историка д-р Георги Янков и ето защо.

-Г-н Янков, разбрахме, че в деловодството на Общински съвет Средец е внесено предложение вие да станете почетен гражданин на Средец?
-Тази подписка идва от инициативен комитет от видни граждани на Средец, от видни учители, футболисти. В момента има подписка от трима жители на Средец, които мотивирано излагат моята дейност като футболист. Аз съм играел футбол за каузата на Средец и то без да получа какъвто и да е хонорар. 
-Хората ви познават, но разкажете малко повече за вас. 
-Аз много обичам моя град, но  ако бях излязъл от Средец може би щях да имам по-голямо щастие. За мен моето щастие си остава Средец и моите съграждани, моите приятели, ученици. Що се отнася до мен знаете, че имам три висши образования, а именно, че съм завършил "Теология" в университета в град Шумен, взето с пълно 6. След това завърших история в СУ "Климент Охридски" с оценка 5,22. Също така съм завършил педагогика с 5,84. Също така имам и полувисшe образование, с което да преподаваме  история, руски и физкултура. Също така съм "Доктор на педагогическите науки" и удостоен със званието "доцент", което говори за моята научна дейност. Имам издадени 18 книги, с които книги работя и творя. Този град ме създаде, моите синове израснаха тук и стигнаха до там, че единия стана директор на банка, другия футболист /Златко Янков/, който е футболист от световна класа. 
-Предложението е внесено, но предстои да бъде одобрено на комисия и след това да бъде гласувано на сесия. Мислите ли, че ще бъде одобрено?
-Считам, че трябва да се докара делото до край и ако не се осъществи това предложение трябва да видим коя е причината. За всичко си има причина! Трябва да се каже какво е що е... Дали съм убил някой... дали имам досие. В съдебния ми документ пише, че Георги Янков не е съден.Това признание ще бъде както за мен, така и за моето семейство и за моите приятели. На Средец съм дал 43,7 години педагогически труд, като учител, зам.директор и директор.